کد خبر 527850
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

«استفان دوکریگ» سخنگوی سازمان ملل از عدم حضور بان کی مون در نشست صلح سوریه خبر داده و تصریح کرد: بان کی مون برنامه‌ای برای شرکت در این نشست ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، استفان دوگریک سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنانی اظهار داشت: بان کی مون در نشست صلح سوریه در روز جمعه در ژنو برگزار شود شرکت نخواهد کرد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل واقع در نیویورک تصریح کرد: جناب دبیر کل برای حضور در نشست ژنو برنامه ای ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در روز ۲۹ ژانویه که طرف های سوری  که به صورت غیر مستقیم با یکدیگر دیدار می کنند، دی میستورا نماینده ی ویژه ی سازمان ملل نیز در نشستی جداگانه با شرکت کنندگان در نشست صلح سوریه دیدار خواهد کرد.

وی افزود: همانگونه که اطلاع دارید امروز دی میستورا که در ژنو به سر می‌برد از به تعویق افتادن این نشست به روز جمعه آینده به علت وجود برخی اختلافات میان گروه های شرکت کننده در رابطه با افراد و جریان های دعوت شده خبر داد.

گفتنی است، در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که ماه گذشته منتشر گشت تصریح شده است که از فرآیند سیاسی حل بحران سوریه حمایت خواهد شد و علاوه بر آن، سازمان ملل نیز آن را تسهیل خواهد کرد. همچنین باید پس از ۶ ماه دولتی متشکل از تمامی جناح ها و به دور از گروهی خاص روی کار آید و جدول زمانی و عملیات نگارش قانون اساسی جدید نیز مشخص گردد.

در این قطعنامه تاکید شده است که از انتخابات آزاد و سالم که بر اساس قانون اساسی جدید طی ۱۸ ماه تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار گردد، حمایت خواهد شد. این انتخابات باید پاسخگوی نیازهای دولت باشد و دارای بالاترین مولفه های جهانی از بعد شفافیت باشد.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس